expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

السبت، 29 مارس 2014

في الطريق الي الجحيم ...

- كيف تقتل؟؟
كيف تصبح قاتل؟؟
كيف تهدي الموت ؟؟
كيف تزرع الصمت؟؟
و كيف تؤدي كل ذلك بحرفية عالية ؟؟
بسيطة
بسيطة جدا
ما عليك سوى ان تكره
- كيف تكره؟؟
- عليك ان تصبح بقلب اسود
- و كيف ذلك؟
- لوّنه, لوّن قلبك بالحقد..
- إزاي يعني؟؟
- انت قلبت عامية ليه؟؟
- عشان أفهم ..قوللي بقى: إزاي يعني ألوّن قلبي بالحقد؟
- يعني ... اااه , اااه
- إيه؟؟
- الله, استنى شوية انا كنت باسترسل بأفكاري بالفصحى و انت جيت فصلتني و بحاول أرتب افكاري..
- يعني هو الاسترسال في أفكارك حول القتل و الحقد و الكره مش بينتظم إلا بالفصحى؟ و للا هو استهبال و بس؟ قول انك ما بتعرفش اي حاجة و قاعد تهرتل عليّا و فاكرني هاصفقلك..
- لا و النعمة انا بجد كنت بحاول اشرحلك ازاي تقدر تكون قاتل و بشكل فعّال ..
- إيه فعّال ديه كمان؟ انا عاوز اقتل بس مش عاوز اعمل حاجة تانية..
- يعني أقصد انك تقتل و تنجح في ده
- هو في ناس بتقتل و ما بتنجحش في عملية القتل ؟
- أوية طبعاً, مش ممكن انك تحاول تقتل لكن المحاولة تفشل او ان الهدف ما بيموتش بسرعة و يفضح اسمك او ان حد يشوفك او ان المعمل الجنائي يكتشف بصماتك؟
- لا, حكاية المعمل ديه مش مشكلة, بس معاك حق من حكاية ان المحاولة تفشل و الهدف ما يموتش بسرعة..كمان انا عاوزه يموت بعد ما يتعزب, عاوزه يتمنى الموت و لا يشوفه..
- انت عاوزه يموت و للا عاوزه يتعزب؟
- هو في فرق؟
- الله؟ طبعاً في فرق..
- طب اقولك ايه انا عاوزه يتعزب...
- كده, اسمحلي اعتذر منّك, أنا مش هاقدر اساعدك في الحكاية ديه...
- ليه كده؟
- عشان التعذيب بينطلق من اشياء اخرى غير الاشياء اللي بينطلق منها القتل
- إزاي؟ مش التعذيب عاوزله حقد و كره برضه
- أوية بس عاوزله رغبة كمان
- رغبة ؟ مش ديه اللي عشان الحب و الكلام اللي لا مؤاخذة
- ايوه , عليك نور... هي نفس الحكاية , لازم يكون عندك الشوق و التلذذ بألم الهدف
- انا اتلخبطت بصراحة, طب حضرتك مش ممكن تساعدني في الحكاية ديه
- لا انا بعتذر, انت ممكن تنزل الدرج ده و تدخل شمال تشوف حد يساعدك
- طيب, انا متشكر يا عم
- أهلا و سهلا, ده انا اتمنى أخدم. .....أنا كنت فين؟؟ اوية.. القتل ..أن تقتل

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق