expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

الخميس، 6 نوفمبر 2014

التفاكير

في الاول النص بيتحدث عن تهشيم الذات و انه حاجة زي المهمة او الاصرار (obsession)
و ده خلاني اقراه
كلنا ( لا مش صحيح, انا ما اعرفش ان كان الاخرون بيفكروا كده..عادة بفكر انا و بعمم على التانيين) ..
انا (صححتها) عندي نزعة غريبة لتهشيم الذات ..ساعات لمن صحبتي بتوصف فيا خصلة كويسة اقعد ابرر زي ما تكون بتقولي تهمة ..زي ما اكون عاوزة اتنصل من كوني بملك فضائل او خصال حميدة او حاجة كويسة
كنت باعتبر ده نوع من المرض النفسي 
دلوقتي انا مبسوطة اني مش الوحيدة

بالنسبة للجزء التاني من المقال فهو بيقارن بين الطاو(اللي انا ما بملكش ادنى فكرة عنه) و التصوف.. 
معاه حق 
المتصوفين دول ناس وصوليين تماما

بس المتعة كانت في اخر جملة

"إنها حملةٌ لا يجبُ على أحدٍ تجاهلها. لأنهُ يجبُ منعُ من يملكون إيمانًا راسخًا من العيشِ و الموتِ بسلام."

http://3dmimostaner.blogspot.ca/2014/10/blog-post_29.html?showComment=1415327516386#c3006106001495752213

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق