expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

الأربعاء، 4 يونيو 2014

ابناؤكم اعداؤكم

إزيك ؟
حصل ايه مع تونة؟ لساتها مش راضية تاكل؟
ماما بتقول انها ممكن تكون تعبانة من الحبسة بالبيت الجديد و لازم تسيبوها تخرج تستكشف العمارة و الحارة و كده عشان القطط طبعها كده...
احنا رجعنا امبارح على الساعة اثنين بعد نص الليل
تسجيل الحلقة طوّل بس المشكلة مش هنا
المشكلة فماما اللي كانت سو اكسيتيت
انا في الاول كنت انتيشن بسبب الرهبة و كده. بس بعدين عادي اصل استديو التصوير مش حاجة و التيم كانوا عاديين جدا بعدين الرهبة بتكون بس لمن تكوني قدام الكاميرات، بس احنا عندنا ما كانش في الانتيشن ده
بس ماما تعبتني خالص
كانت عاملة زي العيال و بتبص حواليها و هي بتضحك مع نفسها و خليتنا نستنا ساعة بعد التسجيل على امل ان ممكن حد من التيم يكلمنا ونتصور معاه
انا كنت كل شوية اقولها خلاص نمشي و شوية و كنت هازعقلها
و تخانقنا فعلا في العربية واحنا راجعين و خالي اللي مفروض يهدي ماما قعد يخانقني انا

عيطت و لمن وصلنا البيت دخلت اوظتي من غير ماكلمهم
و النهاردة انا طول اليوم باوضتي الا لمن حد فيهم يسأل عليا
هما خبطوا شوية و ماما فتحت الباب و سكرته بسرعة عشان انا قعدت ازعق فيها
البنت الاوزبكستانية ديه الخدامة بتاعت طنت تهاني قعدت ورا الباب تكلمني ساعة بكلامها اللي انا مش فاهماه بعدين دخلت و معاها صينية اكل و شيبسي و كولا
انا عارفة انهم هما اللي باعتينها بس انا عملت نفسي مصدقاها اصلي كنت جعانة و كنت خلصت الشاكلت اللي عندي

لمن تقومي من النوم كلميني هنا على الانبوكس
ابعتيلي مسج هنا
انا ما بعملش حاجة على الفيس
على فكرة انا شفت الصور اللي انت عملتيها بوست امبارح بس ما عملتيش لايك على حاجة
مش عاوزة حد يعرف اني بفتح الاكاونت بتاع الفيس بوك اصلي تخانقت مع مايا ...هلكتني المتخلفة ..كل ما اكتب حاجة اشوفها لازقة فيا و بترد ...طب احنا صحاب بس ساعات بكون مش طايقة اكلمك ...المهم اتخانقنا
هي مش خناقة كبيرة
يعني كلمتين و عملت نفسي قفلت الاكاونت
انا لحد دلوقتي متعصبة من ماما، بس خالو اتهمني بحاجات مزعجة
مامتك يحق لها تعيش و تتصرف زي ما هي عاوزة مش انت اللي هتعلميها تعمل ايه و الكلام ده
انا كنت عاوزة ارد عليه بس اتفاجأت من كلامه و قعدت اعيط
انا متأكدة انها هي اللي مكلماه و حاكياه حاجات مخلياه يقولي الكلام ده
انا مش مستوعبة ست في سنها فوق الاربعين حياة ايه و كلام ايه؟ هما بيحصلهم ايه في دماغهم الناس دول؟
كل مرة نفس الكلام ..باباك سافر و سابني و ما كنتش اعرف لا اخرج و لا ادخل و انحرمت من حاجات كتير و ابوك راجل صعب و ما اعرفش ايه...
نفس الكلام كل مرة عشان تبرر لنفسها
نفس الكلام
ديه بتغير مني و نتخانق على كل قطعة هدوم بشتريها
ديه مش عمرك و ديه مش لبنت عيلة زيك و ديه لونها ما لايق عليكي و ديه مش عارف ايه...
مرة قالتلي انها بتحسدني لمن بتشوفني مع الشلة عشان هي ما كانتش عندها شلة و صحاب و كده
شفتي يا ميس؟
شفتي ست عندها واحد و اربعين سنة و بتحسد بنتها على الشلة بتاعتها؟
مش مكفيها انها خلت بابا يسيبنا؟
اه
كله من تحت راسها
هي اللي كانت بتتخانق و تتخانق
لو هي ام بصحيح يبقى تتحمل و تسكت
ديه هتجنني
انا تعبت منها و مش طايقاها و مش هاخرج معاها لحتة تانية بعد كده
و مش مكلماها

و انتي بقى هتصلحي الاي فون ايمتى؟
هو بقاله قد ايه متعطل؟
حاولي تكلميني من موبايل مامتك او حد تاني ...انا كتبتلك رقم موبايلي مرتين..كلميني اصلك واحشاني قوي ...
ماشي
باي 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق